Cele mai bune și cele mai proaste alimente pentru ficatul tau

Citeste

Ovaz

Mancarea bogata in fibre iti poate ajuta ficatul sa functioneze mai bine. Vrei un mod savuros de a-ti incepe ziua? Incearca fulgii de ovaz. Cercetarile arata ca puteti scapa astfel de cateva kilograme in plus. In plus fulgii de ovaz sunt o modalitate buna de a tine departe bolile hepatice.


Tine-te departe de mancarurile grase

Cartofii prajiti si burgerii sunt o alegere proasta daca incerci sa iti mentii ficatul sanatos. Consumul de alimente bogate in grasimi saturate ingreuneaza functionarea ficatului. In timp poate duce chiar la inflamatia ficatului, care la randul ei poate provoca leziuni ficatului, care este cunoscuta sub numele de ciroza. Asa ca data viitoare cand vrei cartofi prajiti si burgeri, gandeste-te la o optiune mai sanatoasa.

Broccoli

Cartofii prajiti si burgerii sunt o alegere proasta daca incerci sa iti mentii ficatul sanatos. Consumul de alimente bogate in grasimi saturate ingreuneaza functionarea ficatului. In timp poate duce chiar la inflamatia ficatului, care la randul ei poate provoca leziuni ficatului, care este cunoscuta sub numele de ciroza. Asa ca data viitoare cand vrei cartofi prajiti si burgeri, gandeste-te la o optiune mai sanatoasa.


Cafea

Daca nu poti sa-ti incepi ziua fara ea, vei fi bucuros sa afli ca poate avea unele beneficii pentru ficat. Studiile arata ca doua-trei cafele pe zi iti pot proteja ficatul de daunele cauzate de prea mult alcool sau de o dieta nesanatoasa. Unele cercetari sugereaza ca ar putea scadea riscul de cancer la ficat.

Redu zaharul

Consumul frecvent de dulciuri poate avea un efect negativ asupra ficatului. Asta pentru ca ficatul transforma zaharul in grasimi. Consumul exagerat de zahar nu face decat sa adauge prea multe grasimi in organism si cu precadere in ficat. Pe termen lung, consumul frecvent de dulciuri, poate duce la afectiuni ale ficatului, precum boala ficatului gras. Asa ca fa-i ficatului o favoare si trece dulciurile ca “tratament” ocazional.


Ceaiul verde

Ceaiul verde contine un anume tip de antioxidanti numiti catechine. Cercetarile sugereaza ca ar putea proteja impotriva unor forme de cancer, inclusiv al ficatului. Vei beneficia din plin de acest antioxidant daca vei prepara singur ceaiul si il vei bea fierbinte. Bauturile ice tea si ceaiurile verzi gata de baut au niveluri mult mai mici de catechine.

Apa

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face pentru ficatul tau este sa mentii o greutate sanatoasa. Consumul de bauturi indulcite nu este recomandat. Obiceiul de a bea apa in loc de bauturi indulcite acidulate este indicat daca vreti sa mentineti un nivel sanatos al greutatii. Vei fi uimit sa vezi cate calorii in plus adauga bauturile indulcite.


Migdale

Migdalele - cu precadere - sunt surse bune de vitamina E, un nutrient, ce conform cercetarilor poate ajuta la protejarea ficatului impotriva bolilor hepatice grase. Migdalele sunt bune si pentru inima. Asa ca data viitoare cand vei simti nevoia unei gustari, …incearca migdale. De asmenea le poti folosi in salate.

Spanac

Frunzele verzi de spanac contin un puternic antioxidant numit glutation, care iti poate ajuta ficatul sa functioneze corect. In plus spanacul este foarte usor de preparat. Este o baza excelenta pentru o salata de cina si este, de asemenea, delicios in salata cu usturoi si ulei de masline. Cand este ofilit, acopera-l cu un praf de parmezan proaspat.


Afine

Afinele au nutrienti numiti polifenoli care te pot ajuta sa te protejezi impotriva bolilor hepatice grase nonalcoolice, care adesea merg mana in mana cu obezitatea si colesterolul ridicat. Daca nu-ti plac afinele, alte alimente bogate in polifenoli includ ciocolata neagra, maslinele si prunele.


Fii moderat cu alcoolul

Alcoolul poate provoca ravagii in ficat. In timp, poate duce la ciroza. Chiar si bautura ocazionala - patru bauturi la o ocazie pentru femei si cinci pentru barbati - poate fi daunatoare. Incearca sa limitezi alcoolul la o bautura pe zi daca esti femeie sau doua pe zi, daca esti barbat.

Ierburi aromatice si condimente

Vrei sa iti protejezi ficatul si inima in acelasi timp? Foloseste oregano, salvie sau rozmarin. Acestea sunt o sursa buna de polifenoli sanatosi. Un beneficiu suplimentar: folosirea lor te ajuta sa reduci sarea. Scortisoara, pudra de curry si chimenul sunt de asemenea indicate.


Redu consumul de alimentele ambalate

Data viitoare cand simti nevoia unei gustari, cauta o gustare sanatoasa. Problema cu chipsurile si produsele ambalate este ca, de obicei, sunt pline de zahar, sare si grasimi. Reducerea consumului de alimente ambalate este un efort relativ usor in dieta. Trebuie insa putina planificare. O strategie buna este sa-ti aduci gustari sanatoase cu tine la lucru. Incearca un mar cu unt de arahide sau pastai de fasole verde cu humus.

Inapoi la articole